Пише: Немања Јованов
Када је Џорџ Лукас 2012. године продао “Лукасфилм” студио и права на “Ратове звезда” компанији “Дизни”, многи обожаваоци су то дочекали као корак у правом смеру.
“Дизни” је пар година раније удахнуо нови живот Марвеловим ликовима на великом платну и могао је да својим капиталом и идејама учини исто и за ову тада прилично пасивну фаншизу. Дванаест година касније, болно је јасно да су те наде биле неутемељене. Последња трилогија филмова, иако ишчекивана читаву деценију, није остварила жељени успех, али то је био тек почетак. Челници “Лукас- филма” и “Дизнијеви” руководиоци су имали многе друге планове за ову четири милијарде долара вредну инвестицију. Проблем је ти планови очигледно нису имали много додира са реалношћу.
Након читавог низа играних серија у свету “Ратова звезда” различитог степена квалитета, најновија међу њима је доживела апсолутни дебакл међу публиком и критичарима. “Аколит”, чији је творац Лесли Хедленд, дочекан је као предмет подсмеха на свим друштвеним платформама и интернет порталима. Иако то није ни близу прецизно мерило успеха као резултати биоскопских благајни, Нилсенова мерења гледаности показују да ова серија, упркос невероватном буџету од 180 милиона долара, није била ни у првих десет по популарности када се појавила овог јула. Овакав промашај није случајност, него последица потпуног одсуства свести о правцу у којем би франшиза требало да се развија и недостатка креативних умова који би је у том правцу повели.
Најгоре је што у овој причи нема “позитиваца”, јер се кривица за неуспех може подједнако свалити на људе у “Лукасфилму” које је Џорџ Лукас поставио да брину о његовом “завештању”, колико и на Дизнијев моћни конгломерат који га је преузео. Њихово одсуство визије и јасног правца у којем би желели да ова франшиза настави су довели до проблема који истичу многи критичари серијала као што је “RedLetterMedia”, а то је да су “Ратови звезда” као интелектуално власништво потпуно креативно банкротирали. Таква тврдња наизглед звучи чудно када се примени на научно-фантастичну сапуницу у свемиру која је наизглед имала толико потенцијала – међутим, сваки нови наслов у серијалу се нашао заробљен између бескрајног понављања познатих елемената који су нас првобитно привукли и њихове “политички коректне” и нимало суптилне деконструкције. Иако је публика јасно показала да то није оно што желе, челници Дизнија и “Лукасфилма” су више пута показали да не мисле да је кривица на њима, него на публици.
Решење се не назире и овај проблем сигурно неће скоро нестати. “Дизни” ће и даље наставити да избацује нове серије, не да би усавршио рецепт, него да би садржајем хранио своје највеће изворе прихода везане за “Ратове звезда” – играчке и забавне паркове. Није немогуће да ћемо једног дана на све ово гледати не као на златно доба “бајки” наше младости, него на еквивалент бледих шаблонских ситкома из 80-тих који су сви у недоглед музли истих десетак шала и ситуација – баш кaо “Ратови звезда” данас.
Насловна фотографија: star-wars, Pixabay.com