Пише: Илија Бакић
Реномирана „Чаробна књига“ објавила је, на радост љубитеља стрипова о супер-јунацима, у библиотеци „ДС“ стрип албум „Супермен: човек и натчовек“, оригинално штампан 2019. године, сценаристе Марва Вулфмана (1946) и цртача Клаудиа Кастелинија (1966). Суперман је први иконографски уобличени стриповски супер-херој који је привукао пажњу младих читалаца (поједини историчари стрипа наводе неколико супер-јунака који су се, ширећи се из петпарачке палп-литературе у нове медије намењене дечацима, појавили у стрипу пре Супермена али нису били шире популарни односно нису поживели више епизода); енормни успех Супермена донео је читав буљук „ДС“ суперхероја а врло брзо су му се, желећи део зараде од овог тренда, супротставили супер-хероји из конкурентског „Марвела“ (ово надметање за пажњу публике траје и данас). Од 1938, до данас Супермен континуирано излази у оквиру куће „ДС“ („Detectiv comics“); за ових безмало 80 година Супермен је претрпео мање или веће естетске промене, стекао нове противнике (обичне или оне супер моћне) али je основна прича о беби Кал-Ел коју су родитељи, непосредно пре распадања планете Криптон, у ракети послали на Земљу где га је, дајући му име Кларк Кент, усвојио брачни пар Кент из Смолвила у Канзасу остала непромењена. Током одрастања постале су очигледне Кентове супер-моћи које ће он, пошто оде у Метрополис и запосли се као репортер у дневним новинама „Дејли планет“, искористити да исправља веће и мање неправде и поново спасава свет.

Колико год концепт супер-хероја био атрактиван и изазован, практично се показало да је потрошан односно да се врти у круг па је током 1970-тих „Марвел“ почео да освежава своје старе јунаке односно да их очовечује или да ствара паралелне универзуме у којима супер-јунаци нису увек позитивни односно имају другачије, нестандардне проблеме. Желећи да спасе своје франшизе исто је учинио и „ДС“ и од тада непрестано траје та репарација хероја-сениора у складу са прохтевима и склоностима нових генерација клинаца. У ту потрагу 2006.г. укључио се и ветеран У потрагу Марв Вулфман коме је понуђено да за едицију „Супермен: поверљиво“ осмисли причу о Супермену која би била објављена у четири свеске. Вулфман је прихватио изазов, написао сценарио, ангажован је и афирмисани цртач Клаудио Кастелини али цео пројекат пропада! Стрип ће се, под насловом „Супермен: човек и натчовек“ ипак, појавити али тек 2019. године и то једном обимном књишком тому (напоменимо да, случајно или намерно, наслов „Човек и натчовек“ коинцидира са истоименом драмом Бернарда Шоа о мушко-женским односима!).
Вулфман је одлучио да се позабави временом од Кентовог доласка у Метрополис до његовог обзнањивања свету у свом светлу супер моћи и у карактеристичном „радном“ костиму. Следећи план о приближавању новим клинцима време дешавања је померено у 1996. годину, дакле у блиску нам прошлост са припадајућом архитектуром, модом, геџетима.

Елем, Кент се усељава у офуцани стан који је на интернету изгледао сасвим другачије, смештен у сумњиви комшилук и покушава да се запосли у престижном „Дејли планету“ који већ има новинарску звезду атрактивну, самосвесну (помало нарциосидну) Лоис Лејн. У току је предизборна кампања која се за пажњу становника бори са великим таласом злочина односно непознатим ракетама које уништавају читаве зграде, они који лансирају ракете оглашавају се и постављају услове којима се фактички тражи да се власт одрекне својих функција. Кент, који зарађује за живот као физикалац и никако не успева да дође до уредника новина, покушава да открије терористе, помаже пострадалима, бива усликан како лети и оптужен да је криминалац због чега он почиње да сумња у своје способности да поправи свет, ипак, сећање на савете земаљских родитеља подстичу га да не одустане. На врхунцу кризе, као спасилац, појављује се арогантни милионер Лекс Лутор који тврди да ће својим оружјем, ако га влада купи, спасити Метрополис. Медији га славе а непознати летач је поново оптужен да је криминалац мада Лоис Леји тврди да је он „добар момак“. Али, Кент је одлучан да настави своју мисију као Супермен и он ће раскринкати Лутора а читав Метрополис ће схватити да је добио моћног заштитника….
Прича ускаче у период Суперменове младости који до са да није претерано обрађиван, балансира између Кентових проблема и недоумица и мисије коју је себи одредио што, уз велики сукоб са моћним непријатељем и низ епизодица помоћи малим људима, резултира атрактивном авантуром одевеном у умивени реалистички цртеж, богат детаљима, са ефектним колором, препун необичних и неочекиваних ракурса монтираних у низ динамичних табли које маме читаоце да листају странице до тријумфалног краја. Посебна посластица за знатижељне су Вулфманов поговор који, коментаришући оригинални сценарио и исправке које је начинио, објашњава процес стварања приче. У наставку Кастелини, на бројним примерима, открива свој начин скицирања и цртања односно колорисања, што е свакако бити важно читаоцима који желе да се отисну у стварање стрипа.
Закључимо да је албум „Супермен: човек и натчовек“ чистокрвна акциона прича о једном од највећих суперхероја којој љубитељи оваквих стрипова никако неће моћи да одоле.