Овогодишња компјутерска игра године, “Baldur’s Gate 3”, директно је базирана на овој друштвеној игри. Референце на “Тамнице и змајеве” можемо видети у бројним делима популарне културе као што су “Е.Т. ванземаљац”, “Симпсонови”, “Велики прасак”, “Чудније ствари” и другим. Без претеривања би се рећи да је значај ове друштвене игре за развој модерног жанра епске фантастике раван утицају дела Џ. Р. Р. Толкина.
Међутим, популарност ове игре добија нову димензију тек са развојем друштвених платформи као што су YouTube и Switch. Ово је дало шансу љубитељима ове игре да објављују сопствени садржај и своје авантуре поделе са публиком, тиме јој дајући никад раније могућ креативни замах. “Тамнице и змајеви” су се из подрума и тинејџерских соба преселиле на подкасте, стримове и у популарне емисије, ширећи се брзином коју може да омогући само комбинована снага оптичког кабла и доброг гласа .
Један од најзначајнијих догађаја у овом таласу популарности било је окупљање групице гласовних глумаца из Калифорније који су 2012. године почели да играју “Тамнице и змајеве” под вођством искусног “мајстора тамнице”, Метјуа Мерсера. Три године касније, своје су доживљаје претворили у веб серију под називом “Critical Role”. Данас “Critical Role” може да се подичи милионима обожавалаца и иза себе има три вишегодишње авантуристичке кампање, једну анимирану серију и безброј јавних наступа и гостовања познатих глумаца и забављача које су се у међувремену декларисали као љубитељи ове игре.
Још једна фасцинантна дружина забављача се окупила око стриминг платформе “Dropout” и под именом “Dimension 20” почела да игра авантуре по правилима “Тамница и змајева”, али на себи својствен начин. Уместо у свету из игре, ове авантуре се догађају у световима из маште талентованог писца, глумца и комичара Бренана Лија Малигана – од гејменовски магичног Њујорка на граници између стварности и сна (“Unsleeping City”), до “Игри престола” сличној дворској завери смештеној у свету бајковитих бића начињених од слаткиша (“Crown of Candy”).
Иако би се овај талас популарности “Тамница и змајева” могло окарактерисати само као још један тренд, сасвим је могуће да смо сведоци судбоносних промена у свету забаве: прекретници у развоју друштвених игара, популарне фантастике, импровизованих наступа, па и – што да не? – начина на који причамо приче.
Насловна фотографија: Pixabay.com