Чувени холивудски филмски стваралац Чарли Кауфман (Charlie Kaufman) објавио је у јулу текуће године свој први роман, назван Antkind.
Кауфман је познати сценариста необичних и експерименталних филмова, од којих издвајамо: Бити Џон Малкович (Being John Malkovich, 1999), Адаптација (Adaptation, 2002), Вечни сјај беспрекорног ума (Eternal Sunshine of the Spotless Mind, 2004), Синегдоха, Њујорк (Synegdoche, New York, 2008) и Аномалиса (Anomalisa, 2015). Упркос ексцентричној природи ових дела, Кауфман је постигао и успех и међу широм публиком. Синегдоха, Њујорк је први филм који је Кауфман и режирао.
Роман Antkind доноси причу о неуротичном филмском критичару Б. Розенбергеру Розенбергу који случајно открива најнеобичније уметничко достигнуће у историји: тромесечни филм мистериозног, психотичног, повученог редитеља који је ово дело стварао деведесет година. Када филм буде случајно уништен, главни јунак креће у потрагу за начинима његове рестаурације. Поред тема које су препознатљиве из Кауфмановог филмског опуса, Antkind обухвата и читаву галерију бизарних ликова и дешавања, попут чудовишта из америчких урбаних легенди, андроида, клонова, алтернативних историјских догађаја и шизоидних референци на савремену популарну културу.
Попут ауторових филмских дела, роман Antkind користи постмодерне и неоавангардне стваралачке поступке, као и апсурдистичко, аутореференцијално и црнохуморно приповедање. Услед ових особености, као и због своје дужине (720 стр. у првом издању), наративне сложености и необичних ситуација, критичари су ово дело упоредили са стваралаштвом савремених америчких постмодерних аутора попут Томаса Пинчона и Дејвида Фостера Воласа.
Роман је у јулу 2020. објавила издавачка кућа Random House.